Пример 1
Ответ на жалобу по поводу неправильной доставки.
В ряде случаев не всякая жалоба может считаться обоснованной. Встречаются не только недобросовестные компании, невыполняющие свои договорные обязательства, но также и недобросовестные покупатели, потребители, заказчики. Ниже следует упражнение, в котором приведен ответ на необоснованную жалобу.
Упражнение
Текст письма разбит произвольным образом. Пользуясь приведенным выше планом составления таких писем, составьте буквенную формулу реального письма. Результат проверьте, нажав кнопку "Проверка".
Ответ на необоснованную жалобу
Dear Mr Klinton
a. After having compared your sample pieces with the reference samples I find the quality absolutely identical.
g. I am surprised to learn that you have had cause to complain about the quality of natural silk which we delivered.
e. I very much regret being compelled to write to you in this way.
f. Due to your earlier complaints I have made it my business to inspect each item personally before it is packed and shipped. The items matched your samples exactly, both in size, color and craftsmanship.
h.
Your complaint of July 31, 2000
b. I must state, however, that there have been quite a few complaints on your part recently, and I cannot help feeling that your sole aim is to obtain an allowance.
d. As to your latest complain I have to inform you that we are not willing to accept it.
c. Please note that from now on we are not willing to accept any deductions from the price invoiced to you.
Sincerely yours,
Правильный ответ: h,g,f,a,b,d,c. Восстановленный текст письма см. ниже.
Пример 2
Ответ на необоснованную жалобу